Forrás: Europress

Lakásvásárlás biztonságosan

Online lakáshitel igénylés

Amennyiben már megtaláltuk álmaink lakását, azonban a vásárláshoz még szükségünk van némi pénzre, akkor irány a bank. Így volt ez pár hónappal ezelőtt, most azonban érdemes az ilyen teendőket is otthonról, a gép mellől intézni, és szerencsére az igényléstől kezdve sok minden más dolgot is meglehet tenni.

Tudni kell, hogy a Magyar Nemzeti Bank több könnyítést hozott: a hitelfelvétel előtt állóknak felmentést ad az értékbecslés és a közjegyzői okiratok elkészítése alól. Ezeket most elegendő a folyósítás után pótolni. Tehát ezen papírok hiánya miatt nem fog csúszni a hitelkérelmünk elbírálása. Ezen kívül nagy változás, hogy eddig nem volt arra lehetőség, hogy online intézzük a lakáshitelünket, most azonban a bankok is azt kérik, hogy csak szükséges esetben kérjünk személyes ügyintézést, épp emiatt ajánlott az igénylés előtt minden szükséges papírt beszereznünk, hogy minél rövidebb ideig és ritkábban vegyük igénybe ezt a lehetőséget.

Mit tehetünk, ha el szeretnénk adni az ingatlanunkat, vagy vásárolnánk egyet?

Amennyiben ingatlant szeretnénk vásárolni, akkor számos papírra lesz szükségünk, ilyen például az energetikai tanúsítvány, különböző okiratok, illetve egy ügyvédet is fel kell fogadnunk. Szerencsére ezeknél is igénybe tudjuk venni az online lehetőségeket. Az energetikai tanúsítványt akár szemle nélkül, az alapadatok megadásával is be tudjuk szerezni, ugyanis több vállalkozás is nyújt ilyen online szolgáltatást. Ha egy társas házban szeretnénk lakást venni, akkor az ehhez szükséges okiratokat a közös képviselőtől kell bekérnünk, amit online is megtehetünk. Ezek közé tartozik például a Szervezeti és Működési Szabályzat, és az alapító okirat. Speciális esetekben további papírokra is szükség lehet, de ezeket szintén online be tudjuk kérni. Ezután jön a következő lépés, hiszen az eladó, illetve a vásárló személyes okmányait egy ügyvédnek le kell ellenőriznie, nehogy hamisítottak vagy lejártak legyenek.

Amennyiben minden lépéssel végeztünk, jöhet a szerződés aláírása, amihez igénybe vehetjük a távazonosítást, amely során például Skype-on keresztül bemutatjuk a személyes okmányainkat, majd nyilatkozunk eladói vagy vételi szándékainkról, végül aláírjuk a szerződést. Ezt a folyamatot az ügyvédnek rögzítenie kell. A szerződést először az eladó írja alá, majd azt elküldi a vevőnek, aki szintén aláírja, és elküldi az ügyvédnek is.

Milyen szabályokat kell betartanunk egy ingatlan megtekintése során?

Néha adódhatnak olyan szituációk, amikor elengedhetetlen a személyes találkozó, például egy lakáslátogatás során. Ebben az esetben azonban oda kell figyelni néhány higiéniai szabály betartására, melyek az alábbiak:

  • 1,5 – 2 méteres távolság betartása
  • Szájmaszk használata
  • Gumikesztyű viselése
  • Minél kevesebben menjünk lakásnézőbe
  • Kerüljük a testi kontaktust, például ne fogjunk kezet
  • Mellőzzük a különféle papírok, dokumentumok átadását
  • Minél kevesebb tárgyat érintsünk meg
  • A kilincsek fertőtlenítésére fokozottan figyeljen az eladó, illetve az ingatlanos
  • Legyen a lakásban kézfertőtlenítő

Mivel tehetjük érdekesebbé a hirdetésünket?

Már a koronavírus járvány előtt is nagyon fontos volt, hogy minél több fényképet készítsünk az otthonunkról, hogy az érdeklődő a lakás minden szegletébe betekintést kapjon. Erre nagyon jó választás a 360 fokos kép.

Még jobb megoldás lehet egy videó készítése az otthonunkról, hiszen így sokkal jobban be lehet mutatni egy adott szobát, illetve az egész lakást. Amennyiben az esetleges vásárló meg szeretné tekinteni az ingatlant, de mi jelen helyzetben kerülnénk a személyes kontaktust, akkor bátran ajánljuk fel neki, hogy egy videótelefonálás során végigvezetjük a lakásban, mindeközben pedig minden kérdésére válaszolunk.

Iratkozz fel hírlevelünkre!
Hozzájárulok, hogy a Fundamenta-Lakáskassza Kft. és a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. hírlevel(ek)et (reklám) küldjön számomra az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.