Miklósiék új villája – Az Aranyélet rezidenciáján jártunk

Ön nem először munkálkodik az Aranyéleten, mesélne arról, hogyan dolgozik egy díszlettervező?

Az első évadban benne voltam, de a másodikat kihagytam, mert a Viszkis című film munkálatai mellett már nem fért bele az időmbe. Üdítő volt visszatérni a harmadik évadba, ahol teljesen új környezetbe kellett helyeznem a családot. Az volt a feladatom, hogy fényűzőbb világot építsek Miklósiék köré, mint ahonnan az első évadban indultak. Korábban egy havi 1-2 millió forintos bevétellel rendelkező újgazdag vállalkozó otthonát kellett láttatnom, ahol anyu nem dolgozik, mégis az ő ízlése van jelen mindenütt, ami persze nem a kifinomultsága miatt kéri a figyelmünket. Nem ő korunk Martha Stewartja, ami megtetszik neki, megveszi, a lakberendezés marginális kérdés számára, mégis fontos, hogy a szelfiken a környezet jól mutasson.

Hogyan lelték meg ezt a mostani, fényűzőbb otthont?

Többnyire helyszínvadászok segítségével, de a saját ingatlan-adatbázisomat is felcsaptam. A Duna menti 3-400 millió Ft körüli ingatlanok között keresgéltünk. Tizenkét házat néztünk meg, mire megtaláltuk ezt, egy magánszemély tulajdonát. Nehéz dolgunk volt, mert tudtuk, három hónapra kell kibérelnünk, ráadásul üresen, hogy majd az utolsó szögig magunk rendezhessük be.

Gazdagságot kellett mutatni, ráadásul vastagabb pénztárcával, ez világos, de hogy lehet ezt filmes eszközökkel megoldani?

A négyzetméterekkel érdemes elsősorban játszani, mert a tér az emberek fejében ma is a luxus egyik fokmérője, abból pedig van itt bőven. A méret azért is lényeges, mert a tágas terek állnak jól az optikának, nem kell nagylátószög a szellősség érzékeltetéséhez, hiszen eleve 24 lépés a nappaliból eljutni a konyháig. Emellett a nagy üvegfelületek, a kilátás is képes reprezentálni. Lehet játszani továbbá az anyagokkal,
a márványborításnak, a tölgyfa padlónak van üzenete, a részletekre igazán fogékonyak számára a kiegészítők, bútorok minősége is beszédes.

Könnyű dolga volt a harmadik évaddal?

Igen, mert az HBO-tól jó forgatókönyvet kaptam, abban pedig tűpontosan le volt írva, hol tart a család egzisztenciálisan, hová fejlődött az előző évadokhoz képest. Vidékre kerültek, ott pedig mindenképp nagyobb luxus teremthető meg kevesebb pénzből. A két évad között annyi hasonlóság mindenképpen van, hogy a befejező évadban is csak nemrég költözött be a család az új otthonba, a nagyon lakályos hangulatot tehát kerülni kellett.

Miként zajlott a környezet kialakítása?

A munka az enteriőrök 3D-s látványterveinek megrajzolásával kezdődött. Ebben minden helyiség részletesen ki van dolgozva. A belsőket a szakemberek építik, festik, tapétázzák, burkolják, a kellékesek beszerzik a bútorokat, kiegészítőket, berendezik a tereket, a technikusok pedig életre keltik az épített környezetet, hogy abban működjön a világítás, a sütő, az elektronikus garázskapu. Nekem fontos volt, hogy az átlag tévénéző szeresse Miklósiék új életterét, de aki ért a lakberendezéshez, annak pillanatok alatt leessen, hogy valami nincs rendben a lakással, ahogyan egyébként a családdal sem. Az impulzusvásárlás tetten érhető, nincsenek átgondolva a terek, egyszóval, ha jobban megnézzük, döccen az egész, tehát itt valami nagyon nem kerek.

Tipp: Cikkünk remek példa arra, hogyan hasznosíthatja úgy az ingatlanát valaki, hogy az ne a legkézenfekvőbb módon, azaz ne albérlők által termelje a pénzt. Egy érdekes adottságú, remek térélménnyel, jó ízléssel kialakított lakás vagy kert esetén csilingelhet a kassza, amennyiben az bekerül a megfelelő ügynökségek filmes- és reklámadatbázisaiba, ott pedig felkelti a megrendelők figyelmét. Jó eséllyel pályáznak a munkákra a kuriózumok, a remek térélménnyel bíró, ötletes kialakítású lakások, a korhű bútorokkal stílusosan berendezett, történelmi épületben lévő otthonok, illetve azok, amelyek rendelkeznek valamilyen érdekességgel építészetileg, belsőépítészetileg, esetleg van egy jó teraszuk, mondjuk remek kilátással Budapestre, a Balatonra, vagy ahogy itt: a Dunára.

Galéria / 14 kép

Megnézem a galériát

A teljes cikk az Otthonok&Megoldások magazin 2018/03-as számában jelent meg.

Iratkozz fel hírlevelünkre!
Hozzájárulok, hogy a Fundamenta-Lakáskassza Kft. és a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. hírlevel(ek)et (reklám) küldjön számomra az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.