Forrás: Getty

Otthon Start hitel 3. – Így igényelheted lépésről lépésre

Kik jogosultak az Otthon Start hitelre?

A programban azok vehetnek részt, akik:

  • betöltötték a 18. életévet,
  • rendelkeznek legalább 2 év folyamatos TB-jogviszonnyal,
  • nem szerepelnek negatív státuszban a KHR-ben, és nincs fennálló köztartozásuk,
  • magyar állampolgárok, vagy érvényes tartózkodási jogcímmel bírnak.

Hol és hogyan lehet igényelni?

A hitelt a programban részt vevő bankoknál igényelheted. Fontos tudni, hogy az igénylést személyesen kell benyújtani, online beadásra nincs lehetőség. Érdemes olyan fiókot választani, ahol naponta több Otthon Start igénylést kezelnek, mert ott az ügyintézők rutinosabbak, és gördülékenyebben megy a folyamat.

Milyen dokumentumok kellenek?

A kötelező iratok között szerepel:

  • személyi igazolvány és lakcímkártya,
  • jövedelemigazolás (munkáltatói vagy NAV-os),
  • adásvételi szerződés vagy előszerződés, ha már van kiszemelt ingatlan
  • 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap.

További dokumentumokat is kérhetnek tőled a bankok, például:

  • bankszámlakivonatokat,
  • igazolást meglévő hitelekről.

Praktikus tipp: ha annál a banknál igényelsz, ahová a fizetésed érkezik, sokszor kevesebb papírra van szükség, hiszen a bank a saját rendszerében látja a jóváírásokat.

Otthon Start hitel 3. – Így igényelheted lépésről lépésre
Forrás: Getty

Kérj előminősítést!

Az egyik legokosabb lépés, amit megtehetsz, az előminősítés. Ilyenkor a bank megvizsgálja a pénzügyi helyzetedet, és megmondja, mekkora hitelre vagy jogosult. Ez több szempontból is előnyös:

  • tudatosabban kereshetsz lakást,
  • elkerülheted, hogy beleszeress egy olyan ingatlanba, amit valójában nem tudsz finanszírozni,
  • az eladók is komolyabb vevőként tekintenek rád, ha van előminősítésed.

Tipikus hibák, amiket el kell kerülni

  • Nem megfelelő ingatlan: zártkerti, osztatlan közös tulajdonú vagy jogilag rendezetlen ingatlanra nem igényelhető az Otthon Start
  • Kapkodva aláírt adásvételi szerződés: mindig csak akkor köss végleges szerződést, ha a bank is jóváhagyta az ingatlant.
  • Hiányos dokumentáció: ha egy papír hiányzik, az egész folyamat megakadhat. Ezért mindig kérj pontos dokumentumlistát az ügyintézőtől.
  • Értékbecslési eltérés: ha az értékbecslő alacsonyabbra értékeli az ingatlant, az befolyásolhatja a hitelösszeget.

Hogyan lesz gördülékeny az ügyintézés?

A kulcs az alapos felkészülés. Készíts ellenőrzőlistát a dokumentumokról, időben egyeztess időpontot a bankban, és ha kérdésed van, inkább előre tisztázd az ügyintézővel. Érdemes megnézni több bankot is, hiszen nem mindenhol ugyanaz a folyamat sebessége és rugalmassága. Egy ismerős ügyintéző vagy meglévő ügyfélkapcsolat sokszor aranyat ér.

LÁTTAD MÁR?

Iratkozz fel hírlevelünkre!
Hozzájárulok, hogy a Fundamenta-Lakáskassza Kft. és a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. hírlevel(ek)et (reklám) küldjön számomra az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.