Forrás: Europress

Karbantartási költségek elszámolása – Mutatjuk, hogy spórolhatsz

Albérletbe adni ingatlanunkat kockázatot jelent, ugyanakkor egyre több lakást vásárolnak befektetési céllal. A nagybetűs élet elején nem mindenki tud azonnal saját lakásba költözni, így számára az albérlet egy remek lehetőség. A lakás tulajdonosára pedig, ha legálisan szeretné a bérleti ügyletet bonyolítani, vár jó néhány kiadás, de egy részük okosan lefaragható. Tudj meg többet a karbantartási költségek elszámolása témáról!

Mire kell figyelned?

Ha azt választod, hogy adózol a bérbeadás során, akkor számolnod kell 15% kiadással, amit be kell fizetned a bérleti díj, mint jövedelem után. Itt fontos figyelned arra, hogy nem a bevétel számít, hanem a jövedelem.

Ha a nem tételes elszámolást választod, akkor 10%-os költséghányaddal csökkentheted az adóalapot, azaz a bevételed (az albérleti díj) 90+%-a lesz a jövedelmed. De bérbeadóként dönthetsz úgy is, hogy tételesen igazolod a lakással kapcsolatban felmerült költségeidet – ezzel csökkentve az adóalapodat. Utóbbi egyértelműen bonyolultabb (hiszen sokkal több adminisztrációval jár), de jobban is járhatsz vele.

Karbantartási költségek elszámolása

Ha a tételes költségelszámolást választod, akkor számlákkal igazoltan tudod csökkenteni az adóalapot. Ha sok a számla, és nem tudsz eligazodni az útvesztőben, hogy mit tudsz elszámolni, és mit nem, akkor érdemes egy könyvelőt keresned, aki segíteni fog neked ebben.

Amit el tudsz számolni, ha tudod számlával igazolni, az a felújítási költség, a rezsiköltség, a javítási- vagy karbantartási költség, de akár értékcsökkenés címszóval is lehet mérsékelni az adófizetésedet.

Segítségképp a NAV 2020 januári tájékoztatását ITT találhatod, így további infókra is szert tehetsz.

Ha a tételes költségelszámolást választod, akkor hívd fel az albérlőd figyelmét arra, hogy mindenképpen egyeztessen veled a javítási vagy karbantartási kiadások előtt, hiszen neked szükséged lesz a számlára, így minden esetben olyan szerelőt, illetve szakembert kell hívni, aki számlát is ad a munka elvégzése után. Ezeket a feltételeket egyébként a bérbeadási szerződésben tudjátok előre  rögzíteni, így később ebből nem adódnak félreértések, melyek akár kellemetlen helyzeteket eredményezhetnek.

Iratkozz fel hírlevelünkre!
Hozzájárulok, hogy a Fundamenta-Lakáskassza Kft. és a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. hírlevel(ek)et (reklám) küldjön számomra az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.