Forrás: Getty

Minden generációnak megvan a maga stílusjegye – a művészetekben éppúgy, mint a lakberendezésben. És minden generációnak megvannak a maga melléfogásai is, amit a náluk fiatalabbak vagy idősebbek nehezen fogadnak el. Nézzünk is erre egy pár példát.
1. Pasztellszín és virágmintás, avagy a baby boomerek világa
A baby boomerek imádták a karakteres, mégis otthonos dizájnt. Míg a pasztellszínű csempe, a hímzett terítők és a falvédők egykor a melegséget jelentették, ma inkább időutazásként hatnak. A túl sok minta és szín harsány hatást kelt, és (főleg a minimalizmus után) egyáltalán nem kellemes a szemnek. Pedig eljött a nagy visszatérés ideje, ugyanis kifejezetten nagy a nyitottság a klasszikus retro darabokra.
2. Az X generáció és az unalmas barna
A fa lambéria, a barna szőnyeg és a gombnyomós zenelejátszó mind-mind az X generáció ikonikus darabja. A sok pasztell és virágminta után érthető, hogy valami letisztultabbra vágytak a fiatalok – de ez egy kicsit a ló túloldala lett. Hiszen egy teljesen faburkolatú nappali önmagában nem meleg, hanem inkább sötét és nyomasztó. Pláne, ha még egy csöppnyi természetes fény sem jut be.
3. Kockacsempe és narancssárga mindenhol – a 80-as, 90-es évek öröksége
Aki a 80-as és 90-es években nőtt fel, valószínűleg nem felejti el a falra szerelt CD-tartókat, vagy éppen az élénk narancssárga és a türkiz dominanciáját. Mindez akkoriban hihetetlenül trendi volt – pláne a türkiz –, ám manapság finoman szólva is furcsán hatnak egy élettérben.
4. „Greige”, azaz a milleniálisok egyhangúsága
A millenniál generáció a túldíszített múlt után a letisztultságban találta meg az egyensúlyt. A szürke és a bézs keveréke (angolul: greige) szinte mindenhol jelen van náluk: falakon, kanapékon és szőnyegeken. Praktikus, semleges – és roppant unalmas is tud lenni. Viszont a skandináv és hygge stílust is nekik köszönhetjük.
4. Z generáció: digitális eklektika és szabad stíluskeverés
A legfiatalabb (felnőtt) generáció már nem ismer határokat, sem időben, sem stílusban. Az ún. Y2K visszatért, de jöhetnek újra a 80-as évek plüssszékei is, mindez persze LED-fényekkel vegyítve. Ami régen túl soknak tűnt, ma önkifejezés. A különböző korszakok és hangulatok keverése a szakértők szerint olyan érzést fognak bennünk kelteni pár évtized múlva, mint jelenleg a baby boomerek dekorációi.