A legfontosabb tudnivalók az eHáz rendszerről

A legfontosabb tudnivalók az eHáz rendszerről

A bonyolult társasházi pénzügyekben hozhat tisztánlátást az eHáz rendszer, amely kommunikációs és adminisztrációs forradalmat ígér a lakóközösségeknek és a közös képviselőknek egyaránt.

Ötletládához ad!

Az eHáz rendszer mai tudása

  • teljes értékű lakó-, albérlő-, haszonélvező-,
  • albetét- és mérőóra-nyilvántartás
  • beállítható bázisidőszakok alapján óraállásbecslés modul
  • testre szabható előírás-kezelés
  • egyszeres könyvviteli program valós idejű naplófőkönyvvel és beszámolóval
  • meglévő kettős könyvelési rendszerekkel való kommunikáció, szinkronizáció lehetősége (pl. PROFI)
  • tételes és online banki exportok alapján történő kötegelt könyvelés
  • dokumentumkezelő rendszer
  • rezsicsökkentő értesítés nyomtatása (havi és éves is)
  • a lakók és a közös képviselők kommunikációját segítő házszintű üzenőfal
  • hibabejelentő
  • teljes értékű szolgáltatókezelés, szállítóanalitika
  • éves elszámolások, fizetési felszólítások, csekkek, bevételi pénztárbizonylatok, nullás igazolások nyomtatása, e-mailben küldése
  • tartozás-nyilvántartás
  • ügyvédi, könyvelői, számvizsgálói, lakói jogosultságok kezelése

Ma a család után a társasház a legkisebb olyan vagyonközösség, amelybe nem magunk választjuk a tagokat. Ezért is fontos, hogy egy hibás, a lakógyűlésen átgondolatlanul meghozott döntés ne károsítsa a pénztárcánkat. Az eHáz rendszer erre ad megoldást: felhasználóbarát felületen enged belépést valamennyi lakónak a saját egyenlegéhez, házának adataihoz, és kínál olyan szolgáltatásokat, mint az órabejelentés lehetősége, a hibabejelentés, a szavazás vagy a ház szolgáltatóinak rendszeres értékelése. Az átlátható társasházkezelés elégedett lakókat és békés lakógyűléseket szül. Az eHáz rendszer, amely tulajdonképpen egy internetes adminisztrációs és kommunikációs rendszer, a társasház gazdasági eseményeit egységes, a lakók által is könnyen kezelhető felületen teszi hozzáférhetővé.

Felhőalapú ügyintézés

Használatához mindössze egy asztali számítógépre, laptopra, tabletre vagy mobiltelefonra, illetve internetre van szükség, dobozos termékre nincs, mert teljes egészében felhőalapú a megoldás. Ez annyit jelent, hogy működtetéséhez nem szükséges semmilyen szoftver vagy hardver beszerzése. A rendszer használata a lakóknak tiszta helyzetet teremt a sokszor zavaros pénzügyekben. A számvizsgálóknak is könnyű álmot ígér, hiszen ők a nap 24 órájában információt kaphatnak a társasház pénzügyi állapotáról, egyes felújítási munkálatokkal kapcsolatos ajánlatokról, illetve minden olyan kérdésről, amelyekben a rendszeren keresztül a tulajdonostársak szavaznak. Az informatikai megoldás a társasházkezelők életét is megkönnyíti. Az ő munkájuk rendkívül összetett és bonyolult, ezt nagyon sok lakó nem látja. A közös képviselők haszna, hogy amellett, hogy az eHáz jó adminisztrációs rendszer, remek kommunikációs platform is. A társasházban élők bejelenthetik a hibákat, lejelenthetik óraállásukat, ezzel időt és költséget spórolnak a társasházkezelőnek és önmaguknak.

Ötletház

Az ötletet egy valós probléma hívta életre, méghozzá akkor, amikor Dén Mátyás András 2001-ben megvette élete első lakását. Friss lakástulajdonosként az első társasházi közgyűlésen azzal volt kénytelen szembesülni, hogy nincs semmiféle információáramlás a társasházkezelők és a lakók között. Ez 2003-ra – amikor megválasztották a számvizsgáló bizottság tagjának – mit sem változott. Amikor ebben a tisztségében felkereste a közös képviselőt, hogy tájékozódjon a ház ügyeiről, azt tapasztalta, hogy a nyilvántartásain nem lehet kiigazodni, a számok majdhogynem kockás füzetben vannak feljegyezve. Ettől a szinttől csak egy hajszál választotta el a házat, az adatok ugyanis egy már 2003-ban is elavultnak tekinthető DOS alapú programban voltak fellelhetők. Amikor a monitoron megjelenő adatokat bogarászva hozzálátott a munkához, hamar kiderült, hogy noha a nyilvántartás sok esetben pontos volt és számszakilag stimmelt, alkalmatlan volt azonnali válaszadásra, de még arra is, hogy a lakók kiigazodjanak a nekik átadott papírokon, elszámolásokon. Ekkor körvonalazódott az eHáz ötlete Dén Mátyás András fejében, aki ez idő tájt már egy digitális produkciós cég ügyvezetői székében ült.

Termékfejlesztés

A termékfejlesztésnél szempont volt, hogy könnyen lehessen benne adminisztrálni, internet alapon működjön, és a lakóknak is pofonegyszerű legyen a kezelése. „2005-ben kezdtük el a fejlesztést, sok közös képviselővel beszéltük át a napi szintű társasház-kezelési nehézségeket. Az első verzió ment a kukába, eleinte ugyanis nem láttunk bele, mennyire szerteágazó a társasházkezelés módszertana” – mesél az első lépésekről Dén Mátyás András. A második verzió sem volt megfelelő, a harmadik azonban, amely egy négyéves fejlesztési szakaszon ment át, igen. „Erről 2013 februárban úgy ítéltük meg, hogy mind ergonómiailag, mind funkcionálisan megüti azt a szintet, amivel már ki lehet jönni a piacra. 2013-ban elkezdtük bemutatni a terméket a közös képviselőknek, majd számos visszajelzés után továbbfejlesztettük és jelenleg is fejlesztjük a programot. Nemrég egészítettük ki könyvelési rendszerrel, illetve a közös képviselők igényei alapján a forintkerekítés lehetőségét és az online banki rendszerekkel való kommunikációt, összekötést is megcsináltuk. Az előfizetők a fejlesztések révén minden hónapban új szolgáltatási modulokhoz jutnak, ami nem kerül pluszpénzükbe, hiszen a friss ötleteket, a közös képviselők kollektív tudásanyagát mindenki megörökli. (A termék egyébként havidíjas, lakásonként 100 Ft-ba kerül, belépési díj nincs, az adatfelvitel nem a közös képviselő dolga, ő a rendszert gyakorlatilag kulcsrakészen kapja meg.)

Na ez hogy jött ki?

Minél többet tud a rendszer, annál több pénzt spórol vele a közös képviselő. Az adminisztrációra fordított összeg a töredékére csökken, akárcsak a kommunikációval töltött idő, így akár több házat is el tud vállalni. „Amelyik ügyfél eddig az eHázzal pályázott társasházra, és a működésre vonatkozó átláthatóságot ily módon garantálta, az megnyerte az adott társasház képviseletét” – derül ki Dén Mátyás András beszámolójából. A lakók is jól járnak a rendszerrel, mert átlátható, bizalmat erősít, belelátást enged a ház pénzügyeibe, e-mailben bonyolítható vele minden korábbi papírmunka. Érthetők benne az elszámolások, nincsenek fölösleges kérdések, miszerint: „na ez hogy jött ki”, és ami legalább olyan fontos: okafogyottá válik a személyes konzultáció. A rendszer kitalálói, Dén Mátyás András és Schwindt Péter 2014-ben 10 ezer albetét bekötését tűzték ki célul, de ezt már teljesítették. Idén a cél 100 ezer albetét, illetve az, hogy külföldön is megmérettessék a lakóközösségekkel a találmányukat. n

Screen Shot 2014-04-08 at 18.44.03

Így néz ki az oldal

Hírlevél feliratkozás

Ha nem akarsz lemaradni az Otthonok & Megoldások cikkeiről, akkor iratkozz fel hírlevelünkre mielőbb!

Feliratkozom
Promóció Wellness az otthonodban – Így lazulj el gyógyító kristályok segítségével

Rád férne egy kis lazítás? Nem kell kimozdulnod ahhoz, hogy wellness hangulat vegyen körül. Néhány kristály kisegészítő lesz a segítségedre ebben.

Promóció Illatos otthont szeretnél? Ezek a legtrendibb megoldások hozzá

Nem véletlenül létezik az otthon illata kifejezés, hiszen ez az, amit ezer másik közül is felismerünk. Összegyűjtöttünk négy dizájnos megoldást, amelyek egész nap garantálják, hogy élettered kellemes aromák járják be.

Promóció Építkezés előtt állsz? Íme 4 hely, ahonnan segítséget kaphatsz hozzá

Építkezés előtt állsz, de több kétség van benned? A legfontosabb tanácsunk ehhez a szakaszhoz, hogy kérdezz. És kérdezz minél többet! Mutatjuk, kitől és hol érdemes.

Tipp Mohás a tető? Ismerkedj meg a tetőtisztítás fontosságával

A tető állapota nagyban hozzájárul egy ház pozitív vagy épp negatív megítéléséhez, ezért is olyan fontos, hogy mindig jó állapotú és tiszta legyen. Néha szükségessé válik a magasnyomású tetőtisztítás, amiről azonban a legtöbben megfeledkezünk, sőt mi több, nem is igazán tudjuk, hogy milyen nagy jelentőség van. Cikkünkben épp ezért bemutatjuk a legfontosabb tudnivalókat.

Kert Hortenzia gondozása – Így ápold, hogy gyönyörű virágokat hozzon

A hortenzia már nem csak kerti növényként közkedvelt, de egyre többen tartják lakásban is. A hortenzia gondozása azonban sokban eltér kint és bent, így összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat mindkét verzióról.

Tipp Tippek a padlás lehető legjobb kihasználásához

A padlás egy olyan hely a házban, ami sokszor a hasznossági lista legalján szerepel, pedig nagyon sok funkciót ki lehet alakítani benne, így nem érdemes megfeledkezni róla. Akár több tárolóhelyre vagy alvóhelyre van szükségünk, esetleg egy otthoni konditerem is jól jönne, érdemes átgondolni, hogy ki lehet-e azt alakítani a padláson, ezzel sok értékes helyet spórolva a ház többi részén.

Felújítás Egy vályogház felújítás 3 leggyakoribb hibája

Egy vályogház felújítás igencsak összetett munka, amely során számos dologra kell figyelnünk. Alább összeszedtük a 3 leggyakoribb hibát, hogy azokat már ne kövesd el.

Stílus Álomszerűek! 3 lenyűgöző hálószobatrend

Mi menő, és mi nem 2021-ben? Nézzük, melyik az a három hálószobatrend, ami idén viszi a prímet, és melyektől kell búcsút vennünk.

Stíluskerék

minimál
klasszikus
egzotikus
retro
nőies
rusztikus
konyha
nappali
háló
fürdő
dolgozó
gyerek
fekete
fehér
hideg
meleg
pasztell
élénk
Pörgess
Mehet

Stílus

Helyiség

Szín

Pörgesd meg a kereket, vagy forgasd be a tárcsákat ízlésed szerint és nézd meg a neked szóló tippünket!

Megjelent a legújabb Otthonok és Megoldások magazin