Az eHáz ötletgazdái

A legfontosabb tudnivalók az eHáz rendszerről

Az eHáz rendszer mai tudása

  • teljes értékű lakó-, albérlő-, haszonélvező-,
  • albetét- és mérőóra-nyilvántartás
  • beállítható bázisidőszakok alapján óraállásbecslés modul
  • testre szabható előírás-kezelés
  • egyszeres könyvviteli program valós idejű naplófőkönyvvel és beszámolóval
  • meglévő kettős könyvelési rendszerekkel való kommunikáció, szinkronizáció lehetősége (pl. PROFI)
  • tételes és online banki exportok alapján történő kötegelt könyvelés
  • dokumentumkezelő rendszer
  • rezsicsökkentő értesítés nyomtatása (havi és éves is)
  • a lakók és a közös képviselők kommunikációját segítő házszintű üzenőfal
  • hibabejelentő
  • teljes értékű szolgáltatókezelés, szállítóanalitika
  • éves elszámolások, fizetési felszólítások, csekkek, bevételi pénztárbizonylatok, nullás igazolások nyomtatása, e-mailben küldése
  • tartozás-nyilvántartás
  • ügyvédi, könyvelői, számvizsgálói, lakói jogosultságok kezelése

Ma a család után a társasház a legkisebb olyan vagyonközösség, amelybe nem magunk választjuk a tagokat. Ezért is fontos, hogy egy hibás, a lakógyűlésen átgondolatlanul meghozott döntés ne károsítsa a pénztárcánkat. Az eHáz rendszer erre ad megoldást: felhasználóbarát felületen enged belépést valamennyi lakónak a saját egyenlegéhez, házának adataihoz, és kínál olyan szolgáltatásokat, mint az órabejelentés lehetősége, a hibabejelentés, a szavazás vagy a ház szolgáltatóinak rendszeres értékelése. Az átlátható társasházkezelés elégedett lakókat és békés lakógyűléseket szül. Az eHáz rendszer, amely tulajdonképpen egy internetes adminisztrációs és kommunikációs rendszer, a társasház gazdasági eseményeit egységes, a lakók által is könnyen kezelhető felületen teszi hozzáférhetővé.

Felhőalapú ügyintézés

Használatához mindössze egy asztali számítógépre, laptopra, tabletre vagy mobiltelefonra, illetve internetre van szükség, dobozos termékre nincs, mert teljes egészében felhőalapú a megoldás. Ez annyit jelent, hogy működtetéséhez nem szükséges semmilyen szoftver vagy hardver beszerzése. A rendszer használata a lakóknak tiszta helyzetet teremt a sokszor zavaros pénzügyekben. A számvizsgálóknak is könnyű álmot ígér, hiszen ők a nap 24 órájában információt kaphatnak a társasház pénzügyi állapotáról, egyes felújítási munkálatokkal kapcsolatos ajánlatokról, illetve minden olyan kérdésről, amelyekben a rendszeren keresztül a tulajdonostársak szavaznak. Az informatikai megoldás a társasházkezelők életét is megkönnyíti. Az ő munkájuk rendkívül összetett és bonyolult, ezt nagyon sok lakó nem látja. A közös képviselők haszna, hogy amellett, hogy az eHáz jó adminisztrációs rendszer, remek kommunikációs platform is. A társasházban élők bejelenthetik a hibákat, lejelenthetik óraállásukat, ezzel időt és költséget spórolnak a társasházkezelőnek és önmaguknak.

Ötletház

Az ötletet egy valós probléma hívta életre, méghozzá akkor, amikor Dén Mátyás András 2001-ben megvette élete első lakását. Friss lakástulajdonosként az első társasházi közgyűlésen azzal volt kénytelen szembesülni, hogy nincs semmiféle információáramlás a társasházkezelők és a lakók között. Ez 2003-ra – amikor megválasztották a számvizsgáló bizottság tagjának – mit sem változott. Amikor ebben a tisztségében felkereste a közös képviselőt, hogy tájékozódjon a ház ügyeiről, azt tapasztalta, hogy a nyilvántartásain nem lehet kiigazodni, a számok majdhogynem kockás füzetben vannak feljegyezve. Ettől a szinttől csak egy hajszál választotta el a házat, az adatok ugyanis egy már 2003-ban is elavultnak tekinthető DOS alapú programban voltak fellelhetők. Amikor a monitoron megjelenő adatokat bogarászva hozzálátott a munkához, hamar kiderült, hogy noha a nyilvántartás sok esetben pontos volt és számszakilag stimmelt, alkalmatlan volt azonnali válaszadásra, de még arra is, hogy a lakók kiigazodjanak a nekik átadott papírokon, elszámolásokon. Ekkor körvonalazódott az eHáz ötlete Dén Mátyás András fejében, aki ez idő tájt már egy digitális produkciós cég ügyvezetői székében ült.

Termékfejlesztés

A termékfejlesztésnél szempont volt, hogy könnyen lehessen benne adminisztrálni, internet alapon működjön, és a lakóknak is pofonegyszerű legyen a kezelése. „2005-ben kezdtük el a fejlesztést, sok közös képviselővel beszéltük át a napi szintű társasház-kezelési nehézségeket. Az első verzió ment a kukába, eleinte ugyanis nem láttunk bele, mennyire szerteágazó a társasházkezelés módszertana” – mesél az első lépésekről Dén Mátyás András. A második verzió sem volt megfelelő, a harmadik azonban, amely egy négyéves fejlesztési szakaszon ment át, igen. „Erről 2013 februárban úgy ítéltük meg, hogy mind ergonómiailag, mind funkcionálisan megüti azt a szintet, amivel már ki lehet jönni a piacra. 2013-ban elkezdtük bemutatni a terméket a közös képviselőknek, majd számos visszajelzés után továbbfejlesztettük és jelenleg is fejlesztjük a programot. Nemrég egészítettük ki könyvelési rendszerrel, illetve a közös képviselők igényei alapján a forintkerekítés lehetőségét és az online banki rendszerekkel való kommunikációt, összekötést is megcsináltuk. Az előfizetők a fejlesztések révén minden hónapban új szolgáltatási modulokhoz jutnak, ami nem kerül pluszpénzükbe, hiszen a friss ötleteket, a közös képviselők kollektív tudásanyagát mindenki megörökli. (A termék egyébként havidíjas, lakásonként 100 Ft-ba kerül, belépési díj nincs, az adatfelvitel nem a közös képviselő dolga, ő a rendszert gyakorlatilag kulcsrakészen kapja meg.)

Na ez hogy jött ki?

Minél többet tud a rendszer, annál több pénzt spórol vele a közös képviselő. Az adminisztrációra fordított összeg a töredékére csökken, akárcsak a kommunikációval töltött idő, így akár több házat is el tud vállalni. „Amelyik ügyfél eddig az eHázzal pályázott társasházra, és a működésre vonatkozó átláthatóságot ily módon garantálta, az megnyerte az adott társasház képviseletét” – derül ki Dén Mátyás András beszámolójából. A lakók is jól járnak a rendszerrel, mert átlátható, bizalmat erősít, belelátást enged a ház pénzügyeibe, e-mailben bonyolítható vele minden korábbi papírmunka. Érthetők benne az elszámolások, nincsenek fölösleges kérdések, miszerint: „na ez hogy jött ki”, és ami legalább olyan fontos: okafogyottá válik a személyes konzultáció. A rendszer kitalálói, Dén Mátyás András és Schwindt Péter 2014-ben 10 ezer albetét bekötését tűzték ki célul, de ezt már teljesítették. Idén a cél 100 ezer albetét, illetve az, hogy külföldön is megmérettessék a lakóközösségekkel a találmányukat. n

Screen Shot 2014-04-08 at 18.44.03

Így néz ki az oldal

Iratkozz fel hírlevelünkre!
Hozzájárulok, hogy a Fundamenta-Lakáskassza Kft. és a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. hírlevel(ek)et (reklám) küldjön számomra az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.