Forrás: Getty

A generációs különbségek számos területen megjelennek, ilyen a lakberendezés is, ahol különösen szembeötlő a kontraszt a millenárisok (az 1981 és 1996 között születettek) és a Z generáció (az 1997 és 2012 között születettek) tagjai között. Míg a mára felnőtté váló millenárisok – más néven az Y generáció – letisztult stílusával évek óta befolyásolja a lakberendezési trendeket, a Z generáció friss ötletekkel és új perspektívákkal áll elő.
A millenárisok már félig-meddig a digitális korban nőttek fel, így a technológia használata természetes számukra, ugyanakkor még emlékeznek azokra az időkre, amikor digitális eszközök nélkül kellett megoldani a hétköznapok kihívásait. A Z generáció ezzel szemben már az internet világában született, a közösségi média, az online élmények és az ingergazdag környezet nélkülözhetetlen számukra, ugyanakkor kreatívak, és fontosnak tartják az önkifejezést.
A 3 legfontosabb különbség a két generáció között a lakberendezésben
1. Letisztultság a merészséggel szemben
Millenárisok: A millenáris esztétika a minimalizmus felé hajlik. A letisztult, rendezett megjelenést preferálva gyakran választanak világos tónusokat, semleges árnyalatokat és pasztellszíneket az otthonukba. Törekednek az átláthatóságra, dekorációjuk többfunkciós bútorokat és fenntartható anyagokat tartalmaz, tükrözve a környezet iránti törődésüket és a praktikum iránti vágyukat.

Z generáció: A merészséget és az egyedi kifejezésmódot részesítik előnyben. Nem félnek az élénk színektől, az eklektikus mintáktól és az egyedi daraboktól. Ez a generáció úgy tekint életterére, mint személyisége kiterjesztésére. Gyakran használnak DIY dekorációs elemeket, saját stílusokhoz illő, különleges bútorokat az egyedi hatás érdekében.
2. Technológiai vívmányok beépítése kontra digitális méregtelenítés
Millenárisok: A technológia gyors fejlődésének szemtanújaként a millenárisok szeretik okoseszközökkel felszerelni az otthonaikat, és nagyra értékelik azt a kényelmet és hatékonyságot, amit a technológiai fejlesztések kínálnak számukra. Ők még olyan lakásokban nőttek fel, ahol a modern technika nem állt rendelkezésre, így emlékeznek a fekete-fehér tévékészülékekre és a tárcsás telefonokra.
Z generáció: A Z generáció jártas a technológiában, az élete részének tekinti, és teljes természetességgel használja. Ugyanakkor egyre növekvő igény van körükben a digitális méregtelenítésre. Ez a generáció nagyra értékeli otthonában a kikapcsolódásnak és a digitális világtól való elszakadásnak szentelt területeket, melyeket személyiségének megfelelően rendez be.

3. Fenntarthatóság és újrahasznosítás
Millenárisok: A fenntarthatóság fontos tényezővé vált a millenárisok számára is. Előnyben részesítik a környezetbarát anyagokat, és ez a generáció hajlandó beruházni jobb minőségű, fenntartható darabokba, amelyek kisebb környezetterheléssel járnak.
Z generáció: A Z generáció egy lépéssel tovább viszi a fenntarthatóságot, az újrahasznosításra helyezve a hangsúlyt. Tagjai szívesen vásárolnak használt darabokat is, a régi bútorokat átalakítják, saját ízlésükre formálják, és kreatív módokat találnak az újrahasznosítására, így lakásuk berendezését egyedivé varázsolják.