Forrás: Getty

A legfontosabb tényező: a forma
Sokan azt gondolhatják, hogy a térkő formája csupán az esztétikum része, nincs különbség az eltérő darabok között. Ez azonban nagy tévedés. Az alak határozza meg a kész burkolat teherbírását, így nem mindegy, hova milyen formát választunk. A teljesen egyenes oldalú, egymás mellé helyezett darabok a legkevésbé strapabírók, elsősorban járdának lehet őket használni. Ha viszont bejáró térkövezéséről van szó, mindenképp olyan formát válassz, amik egymásba tudnak kapaszkodni, így az autó súlyától nem fog hónapok alatt megsüllyedni és tönkre menni a burkolat.
A teherbírás másik alapvetése: a vastagság
A forma mellett természetesen az sem mindegy, hogy az adott térkő milyen vastag. A járdához használt darabok esetében elég lehet 4 cm vastagság is, de ahhoz, hogy autóközlekedést is tartósan elbírjon a burkolat, ennek legalább a duplája szükséges. Ennél vastagabbat nem érdemes otthoni felhasználásra venni, ez ilyen darabok ugyanis már arra vannak tervezve, hogy teherautókat is elbírjanak.

Amit mindenki először észrevesz: a szín
A kívánt színvilágot kétféle módszerrel tudjuk elérni térkövezés során. Az egyik megoldás az, hogy a teljes kő be van színezve, ezzel erősebb az összhatás, és használható továbbá megemelt elemek alapjaként is, mivel az oldala is egyezik a fenti színnel. A másik lehetőség, hogy csak a felső, kopóréteg a színes. Ezt a jobban beépített felületeknél szokás használni, amikor úgysem látszik ki az egyes elemek oldala.

Számít a méret
Ha udvarban használjuk a térkövet, a méret sokkal inkább már a stílus és az esztétikum része, nem függ tőle a teherbírás. Apróbb, tökéletlen alakú darabok a régies stílusú házak mellett mutatnak jól, a legnagyobbak pedig a manapság divatos, modern ingatlanokat egészítik ki a legjobban.